Crystal

Sunny Road - Emiliana Torrini

音乐随身听:

【另类流行】Sunny Road - Emiliana Torrini

这是一个女人写的信,诡谲般的迷人声线,忧伤又美丽。过去很久了,我不知该说些什么?那些自以为还停留在原地的时光,也许早已消逝不见。

Emiliana Torrini出生在冰岛的Reykjavik外的一个镇上,有着一半冰岛和意大利血统。13岁的时候,Emiliana Torrini为她爸爸的生日录制了一卷录音带。她的音乐天赋已经开始得到显现。她写的歌词往往很简单,通常只是日常生活中的一些小事物。

Wrote you this
给你写这封信
I hope you got it safe
我希望你能收到
It's been so long
过去很久了
I don't know what to say
我不知该说些什么
I've travelled 'round
我已经游历四方

Through deserts on my horse
骑着马穿过沙漠
But jokes aside
但是悄悄跟你说
I wanna come back home
我想要回家了

You know that night
你记得那个晚上吗
I said I had to go
我说我要走了
You said you'd meet me
你说至少我们曾经相遇过
On the sunny road
在那阳光明媚的小路上

It's time, meet me on the sunny road
是时候了 让我们在阳光明媚的小路上重逢
it's time, meet me on the sunny road
是时候了 让我们在阳光明媚的小路上重逢

I never married
我从未结婚
Never had those kids
从未有过孩子
I loved too many
我深陷情网
Now heaven's closed its gates.
没有关上情感的门
I know I'm bad
我知道我不好
To jump on you like this
这样向你乱发脾气
Some things don't change
但是有些东西没有改变
My middle name's still 'Risk'
我的名字还是“Risk”

I know that night
我记得那个夜晚
So long long time ago
是很久很久以前了
Will you still meet me
你还想再见我吗
On the sunny road
在那阳光明媚的小路上

It's time, meet me on the sunny road
是时候了 让我们在阳光明媚的小路上重逢
it's time, meet me on the sunny road
是时候了 让我们在阳光明媚的小路上重逢

Well, this is it
就是这样
I'm running out of space
我写满了这张信纸
Here is my address
这是我的地址
And number just in case.
电话号码在信封里
This time as one
这一次重逢
We'll find which way to go
我们会找到正确的方向
Now come and meet me
现在来见我吧
On the sunny road
在那阳光明媚的小路上


评论

热度(31)